W pięciu sąsiadujących z naszym regionem województwach, czyli mazowieckim, łódzkim, śląskim, małopolskim oraz lubelskim rozmieszone zostanie 11 bilbordów promujących Świętokrzyskie. Najwięcej, bo aż 5 stanie w mazowieckiem. Obecna kampania wykorzystując wizerunkowy sukces serialu "Ojca Matusza", który powstawał między innymi dzięki funduszom promocyjnym regionu w poprzedniej edycji RPO, będzie też nawiązywała do tego serialu. Jego twarzą został aktor Rafał Cieszyński, który od roku 2008 roku gra w z serialem „Ojciec Mateusz”. Spoty z jego udziałem będą emitowane w telewizji naziemnej już w czerwcu i lipcu. Poza filmami reklamujący atrakcje turystyczne i przyrodnicze, ma zostać także nakręcony spot o uniwersalnej tematyce, łączącej aspekty gospodarcze i turystyczny. Planuje się aż 190 emisji tych krótkich filmików.
Do przyjazdu i zwiedzania Ziemi Świętokrzyskiej mają zachęcać ujęcia z Gór Świętokrzyskich, Buska Zdroju i jego Parku Zdrojowego, Ponidzia i oczywiście zabytkowego Sandomierza. W reklamach skierowanych do potencjalnych inwestorów pokazane zostaną m.in. Targi Kielce, Główny Urząd Miar, Politechnika Świętokrzyska, Kielecki Park Technologiczny, Specjalna Strefa Ekonomiczna Starachowice.
W czerwcu i lipcu dwie telewizje TVP oraz Polsat, swoich śniadaniowych a więc porannych emisjach, mają wyemitować też sponsorowane programy na temat walorów turystycznych i gospodarczych naszego regionu.
Na ten cel przeznaczonych zostanie blisko 2,15 mln zł ze środków unijnych.