Katarzyna Knap - Sawicka i Przemysław Rawski to nowi naczelnicy, którzy od października objęli kierownicze stanowiska w Urzędzie Miasta Tarnobrzega. Jakie mają doświadczenie i plany? - zapytaliśmy.
Potencjał i diagnoza
Naczelnikiem Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Tarnobrzega została Katarzyna Knap-Sawicka. Jest ona bardzo dobrze znana sandomierzanom i funkcja, którą pełni w Tarnobrzegu, nie jest dla niej nowością. - To dla mnie duże wyzwanie, jednak z racji dwunastoletniego stażu pracy w Referacie Kultury, Promocji i Sportu w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu i dodatkowo pięcioletniego doświadczenia na stanowisku kierownika tego referatu mam nadzieję, że w pełni podołam obowiązkom, które zostały mi powierzone. Przez cały okres mojej pracy w Sandomierzu, który rozpoczął się zaraz po ukończeniu studiów filologicznych na Uniwersytecie Śląskim, nieustannie dokształcałam się, kończąc na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie studia podyplomowe z marketingu i infobrokeringu oraz na Uniwersytecie Rzeszowskim studia podyplomowe z zarządzania w administracji publicznej, a także uczestnicząc w wielu merytorycznie związanych z moją pracą projektach i szkoleniach - mówi pani Katarzyna.
Jak ocenia Tarnobrzeg? - To miasto z bardzo dużym potencjałem. Ma wyjątkowe atrakcje turystyczne w postaci pięknego jeziora, ale także warto pamiętać o zabytkach: zamku, siedzibie muzeum, klasztorze dominikanów, zabytkowym kościele na osiedlu Miechocin i innych miejscach wartych promowania. Swoje działania będę opierać na współpracy z naszymi jednostkami kultury i sportu, ale także na współpracy z bardzo prężnie działającymi środowiskami kulturalnymi i sportowymi w naszym mieście.
Od czego naczelnik Knap-Sawicka zamierza rozpocząć swoją pracę? - Chciałabym zacząć od diagnozy potrzeb i rozmowy z mieszkańcami, dlatego niebawem rozpocznę pracę nad strategią marki miasta Tarnobrzega. Jeszcze raz dziękuję za zaufanie mojemu szefowi, prezydentowi Łukaszowi Nowakowi i cieszę się, że mogę pracować z bardzo prężnym zespołem promocji, kultury i sportu, który zostałam w urzędzie - mówi K. Knap-Sawicka.
Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysem
Przemysław Rawski z kolei jest bardzo dobrze znany tarnobrzeżanom: w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego pracuje od prawie 20 lat, czyli od czasu ukończenia studiów w Szkole Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie na kierunku inżynierii bezpieczeństwa cywilnego. Później swoją wiedzę doskonalił w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie, na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego.
- W Wydziale Zarządzania Kryzysowego, który na przestrzeni ostatnich lat funkcjonował w różnej formie, to jest samodzielnie lub w połączeniu z innym wydziałem, zawsze pracowałem w tej części wydziału zajmującej się bezpieczeństwem, przechodząc praktycznie wszystkie możliwe szczeble wydziału, dzięki czemu zdobyłem bardzo duże doświadczenie. W tym czasie dużo się zmieniło, dużo udało się też osiągnąć, między innymi stworzono struktury odpowiedzialne za podejmowanie decyzji i działań w czasie wystąpienia zagrożeń, wdrożono system wymiany informacji, nawiązano bardzo dobrą współpracę ze służbami i podmiotami odpowiedzialnymi za działania w zakresie bezpieczeństwa - mówi naczelnik Rawski.
Do niedawna P. Rawski pełnił obowiązki zastępcy naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, kierując częścią wydziału realizującego zadania z zakresu bezpieczeństwa. - W związku z usamodzielnieniem wydziału na chwilę obecną dla mnie niewiele się zmienia. Będę wykonywał te same zadania, które wykonywałem do tej pory, tylko w bardziej komfortowych warunkach, przy skróconej drodze podejmowania decyzji i skróconej drodze obiegu informacji. Patrząc na przyszłość wydziału zawsze kierowałem się i zawsze będę kierował się dobrem mieszkańców miasta Tarnobrzega - mówi naczelnik Przemysław Rawski.