Osoby zainteresowane wsparciem proszone są o wypełnienie druku zapotrzebowania i złożenie go do dnia 2 września 2025 roku – osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Słowackiego 17a (pokoje 5 i 8) lub elektronicznie na adres sekretariat@ops.sandomierz.pl. Zgłoszenie nie gwarantuje jednak kwalifikacji do programu.
Celem programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego jako formy wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i samodzielnym wykonywaniu czynności życiowych. Adresatami są dzieci od 2. do 16. roku życia oraz osoby z niepełnosprawnością ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.
Osoba z niepełnosprawnością może wybrać swojego asystenta, z wyłączeniem członków rodziny i osób mieszkających razem z uczestnikiem. Asystent powinien posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe lub minimum 6-miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
Zakres usług obejmuje wsparcie w czynnościach samoobsługowych, prowadzeniu gospodarstwa domowego, przemieszczaniu się poza domem oraz w aktywności społecznej i komunikacji z otoczeniem. W ramach godzin realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone inne formy wsparcia finansowane ze środków publicznych, w tym opieka społeczna czy rehabilitacja.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Sandomierzu lub pod numerem telefonu 15 832 05 93 wew. 15 i 18, a także komórkowo 797 817 826.