Program obejmuje 24 spotkania zaplanowane na cały rok szkolny. Uczniowie uczą się, że bryły przestrzenne, takie jak prostopadłościany, graniastosłupy czy ostrosłupy, można odnaleźć wszędzie – w architekturze, przedmiotach codziennego użytku, a nawet w kuchni. Zajęcia mają charakter eksperymentalny – dzieci wykonują pomiary, tworzą modele, rozwiązują praktyczne zadania i biorą udział w badawczych wyzwaniach, jak choćby pakowanie pudełek do walizki w najbardziej ekonomiczny sposób czy sprawdzanie objętości produktów spożywczych.
Nie brakuje też rywalizacji – uczestnicy zdobywają punkty za współpracę, kreatywność i zaangażowanie. Prowadzony ranking motywuje do działania i wprowadza atmosferę zabawy. Projekt angażuje również rodziny – część zadań domowych uczniowie realizują wspólnie z bliskimi.
Finałem przedsięwzięcia będzie rodzinny „Matematyczny Escape Room”, w którym uczniowie i rodzice wspólnie zmierzą się z zagadkami logicznymi i przestrzennymi. Podczas uroczystego zakończenia wręczone zostaną dyplomy i wyróżnienia dla najbardziej aktywnych uczestników.
Autorką i realizatorką projektu jest nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej w Głazowie – pani Anetta Zimnicka.