30 grudnia, około godziny 20 do komendy w Sandomierzu zgłosił się 48-letni mężczyzna. Jak informował funkcjonariuszy, kilka dni wcześniej jego córka na jednym z portali społecznościowych znalazła stronę, na której miała możliwość zakupu biletów na koncert w atrakcyjnej cenie. Kiedy nawiązała kontakt ze sprzedającą, ta przesłała link zainteresowanej z przekierowaniem do strony, gdzie należało uzupełnić niezbędne dane do zakupu biletów. Następnym krokiem pokrzywdzonej było potwierdzenie płatności blik, co uczyniła. Podała oszustce kod, wygenerowany z konta koleżanki, z którą wtedy przebywała, a następnie dokonała akceptacji operacji bankowej. Wtedy kontakt z rzekomą sprzedającą się urwał. Oszustka nie odpisywała na wiadomości jak również zablokowała możliwość konwersacji.
Pomimo licznych apeli policji wciąż wiele osób staje się ofiarami oszustw związanych z metodą płatności BLIK na popularnych portalach społecznościowych oraz komunikatorach internetowych. W przypadku podejrzenia oszustwa, niezwłocznie skontaktuj się ze swoim bankiem oraz zgłoś sprawę na policję!