Była to już czwarta edycja projektu, którego organizatorem jest tarnobrzeski oddział Agencji Rozwoju Przemysłu – Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna Euro-Park Wisłosan. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z tematyką dotyczącą zarządzania emocjami, odpornością psychofizyczną, umiejętnością pracy w zespole czy sztuką autoprezentacji.
Kompetencje i ewolucja
- Widzimy ogromny potencjał wśród dobrze wykształconej młodzieży szkół technicznych i zawodowych. Wszak jesteśmy instytucją otoczenia biznesu, nie tylko zarządzającą czternastoma specjalnymi strefami ekonomicznymi w Polsce. Wydajemy decyzje o wsparciu dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, ale mamy również swoistą misję propagowania wszystkiego, co zawiera się w definicji biznesu i gospodarki - mówił podczas uroczystego podsumowania projektu dyrektor tarnobrzeskiego oddziału ARP, Norbert Mastalerz.
Jak podkreślał dyrektor, Young Staff Academy to unikatowy, autorski program doktor Małgorzaty Makowskiej. - A my jesteśmy jedynym podmiotem zarządzającym strefami, który poprzez zajęcia i wykłady z młodzieżą realizuje kwestie związane z promocją tego, co na co dzień robimy - podkreślał.
W ocenie dyrektora, nowodębska „Dwójka” bardzo mocno ewoluuje w swojej ofercie edukacyjnej. - Ta szkoła świadomie programuje w odbiorze rynkowym zapotrzebowanie na konkretne zawody i profesje - mówił Norbert Mastalerz.
Wielka rodzina i superwizja
Dyrektor ZS nr 2 Bogumiła Małajowicz nie kryła radości z możliwości udziału w projekcie: – Nabywane kompetencje mają przełożenie na naszych uczniów, na to, jak są oni postrzegani na rynku pracy. Udział w warsztatach dr Makowskiej pozwoli młodzieży odnaleźć się w otaczającym ich świecie, w świecie przyszłości tak naprawdę, gdzie będą musieli stanąć na wysokości zadania i podejmować różnorodne wyzwania. Jako szkoła jesteśmy w stanie przygotować ich perfekcyjnie do wykonywanego zawodu, ale tak naprawdę to na nas także spoczywa obowiązek przygotowania młodzieży do przyszłego życia.
Warsztaty dla uczniów prowadziła doktor Małgorzata Makowska: – We współczesnym świecie bycie specjalistą w swojej dziedzinie nie wystarczy. Obecnie trzeba się umieć porozumieć, czyli umieć wyjść do osoby, spotkać ją w jej własnym systemie komunikacyjnym, ale też umieć się zaprezentować. Co jednak najważniejsze, trzeba umieć poradzić sobie ze stresem i znać swoje emocje.
Pomysłodawczyni działań podkreślała innowację, która pojawiła się w tej edycji projektu: - Po raz pierwszy była superwizja: zajęcia dla dyrekcji, pedagoga szkolnego i wychowawcy. Spotkaliśmy się w wąskim gronie, rozmawialiśmy o problemach, które współczesny świat stawia przed szkołą. Żyjemy w dobie multimediów, w świecie sztucznej inteligencji. Dla młodzieży to jest normalne, podobnie jak korzystanie z tych nowinek technologicznych. Ale niekoniecznie kadra jest na taką nowoczesność gotowa. W tej dynamicznej rzeczywistości tak naprawdę również nauczyciele potrzebują wsparcia.
Galerię zdjęć z podsumowania projektu znajdziecie tu: