Inicjatywa ta realizowana jest pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Edukacji Narodowej, minister ds. polityki senioralnej Marzeny Okły-Drewnowicz i Państwowego Instytutu Badawczego NASK. Ma ona na celu otwarcie szkół na zajęcia z udziałem seniorów oraz stworzenie warunków do integracji międzypokoleniowej.
Aby przygotować się na przyjęcie zacnych gości, uczniowie wraz z opiekunem projektu Anną Stagraczyńską starali się zrozumieć, z jakimi wyzwaniami w życiu codziennym borykają się seniorzy, co budzi ich niepewność i frustrację oraz jak ważna jest empatia w kontekście pomagania drugim. Podkreślano, że wzajemny szacunek i zrozumienie to klucz do porozumienia między młodością a doświadczeniem.
Zajęcia z modułu pierwszego miały pozbawić seniorów lęku przed kontaktem z nowymi technologiami, dodać pewności siebie podczas stawiania pierwszych kroków w cyfrowym świecie. I tak też się stało, dzięki niezwykle pomocnym uczniom siódmej i ósmej klasy, którzy pomogli założyć konto e-mail, zainstalować komunikator Messenger i przeprowadzić pierwszą rozmowę w Internecie. Poruszono również zagadnienia związane z podstawami bezpieczeństwa w sieci, gdzie kluczowe jest używanie silnego hasła i korzystanie z odpowiedniego antywirusowego oprogramowania. Uwrażliwiono seniorów, którzy w szczególny sposób narażeni są na ataki cyberprzestępców na to, aby mieli ograniczone zaufanie przy otrzymywaniu fałszywych telefonów, wiadomości i „złych” linków.
Następne warsztaty już 10 i 17 marca.